Вплив оптимальної зміни висоти польоту на економію палива та збільшення дальності літака

Автор(и)

  • A.V. Ershov «Запорізька політехніка», Запоріжжя, Україна,
  • E.A Zelenina «Запорізька політехніка», Запоріжжя, Україна,
  • I.A. Geletey студент Національного університету «Запорізька політехніка», Запоріжжя, Україна,
  • A.A. Marchenko студент Національного університету «Запорізька політехніка», Україна,,

DOI:

https://doi.org/10.15588/1727-0219-2019-1-1

Ключові слова:

аеродинамічна якість1, тягоозброєність2, оптимізація3, крейсерський політ4, стандартна атмосфера5

Анотація

Мета роботи полягає в розробці методу визначення оптимальних параметрів польоту літака і оцінки впливу оптимізації на зменшення витрат палива і збільшення максимальної дальності польоту.

Метод дослідження полягає у теоретичному аналізі даних літературних джерел та визначенні залежностей між оптимальною висотою польоту та зміною тягоозброєності літака, яка відбувається за рахунок витрати палива під час польоту.

Отримані результати. Визначено оптимальні параметри польоту: висота і швидкість літака з урахуванням зміни його маси при витраті палива під час польоту. Враховано залежності аеродинамічних характеристик планера літака швидкісних і витратних характеристик двигунів від швидкості і висоти польоту. Показано, що для середньомагістральних літаків оптимальна зміна висоти протягом польоту дає значну економію палива у порівнянні з витратою палива при польоті на початковій сталій висоті. Виконано оцінку збільшення дальності польоту літака за рахунок економії палива. Наводиться порівняльний аналіз отриманих результатів з даними інших авторів.

Наукова новизна. Визначено співвідношення між аеродинамічною якістю, тягоозброєністю і висотою польоту літака. Встановлено, що для реалізації польоту з оптимальною аеродинамічною якістю, величина оптимальної тягоозброєності літака протягом польоту повинна бути постійною. Показано, що збільшення оптимальної висоти польоту пов’язано з компенсацією зміни тягоозброєності, яка обумовлена зміною ваги літака при витрати палива в польоті.

Практична цінність. Виконано приклад розрахунку зміни оптимальних параметрів польоту середньомагістрального дозвукового літака з типовими характеристиками. Визначено оптимальні значення швидкості і висоти на початку і кінці ділянки крейсерського польоту. Виконано розрахунок економії палива і збільшення дальності польоту. Показано, що при зменшенні маси палива під час польоту, оптимальна висота польоту літака типу Ту-154 збільшується, що призводить до економії палива і збільшення дальності на 14 %, і дає підстави для отримання дозволу з боку служби управління повітряним рухом на ступінчасту зміну ешелонів висоти протягом польоту. Знайдено, що оптимальна швидкість літака при збільшенні висоти польоту, зменшується внаслідок зменшення відносини тяги двигунів до щільності повітря.

 

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-25

Номер

Розділ

Загальні питання двигунобудування