Перспективна система охолодження камери рідинного кріогенного двигуна

Автор(и)

  • О.S. Aksonov «Конструкторське бюро «Південне» ім. М. К. Янгеля», Дніпро, Україна,
  • O.E Zolotko Дніпровський національний університет ім. О. Гончара, Дніпро, Україна,
  • D.G. Polyakov «Конструкторське бюро «Південне» ім. М. К. Янгеля», Дніпро, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.15588/1727-0219-2019-1-2

Ключові слова:

рідинний ракетний двигун1, система охолодження2, міжканальна транспірація3, надкритичний кисень4, пористий матеріал5

Анотація

Мета роботи. Обгрунтувати можливості підвищення характеристик ракетного двигуна за рахунок застосування системи охолодження камери з міжканальною транспірацією надкритичного кисню.

Методи дослідження. Проведений науковий аналіз процесу теплообміну при використанні пористих матеріалів у тракті охолодження камери ракетного двигуна. При проведенні досліджень використовувалися критеріальні співвідношення для розрахунку коефіцієнтів тепловіддачі до речовини, яка знаходиться у надкритичному стані. Застосовувався метод обчислювального експерименту.

Отримані результати. Показано, що система охолодження з міжканальною транспірацією надкритичного кисню дозволяє значно інтенсифікувати теплообмін у тракті охолодження камери. При цьому позитивні властивості кисню, що переходить до надкритичного стану, використовуються з максимальною ефективністю. Уточнена методика визначення коефіцієнту тепловіддачі при протіканні охолоджувача крізь пористий матеріал.

Наукова новизна. Вперше запропоновано використовувати надкритичний кисень у системі охолодження з міжканальною транспірацією для підвищення коефіцієнту тепловіддачі та зменшення гідравлічних втрат. Запропоновані нові схемні рішення реалізації системи охолодження.

Практична цінність. Використання міжканальної транспірації надкритичного кисню дозволить значно підвищити питомий імпульс двигуна, підвищити його надійність, зменшити масу двигунної установки та здійснити перехід до більш досконалих схемних рішень.

 

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-25

Номер

Розділ

Конструкція та міцність