ЕФЕКТИВНІСТЬ ІНТЕГРАТИВНОГО МЕТОДУ ВИЯВЛЕННЯ СТАВЛЕННЯ АВІАЦІЙНИХ ОПЕРАТОРІВ «ПЕРЕДНЬОГО КРАЮ» ДО ПОРУШЕНЬ СТАНДАРТНИХ ЕКСПЛУАТАЦІЙНИХ ПРОЦЕДУР

Автор(и)

  • O.M. Reva Національний авіаційний університет, Україна, Ukraine
  • P.Sh. Mukhtarov Головний центр Єдиної системи управління повітряним рухом держпідприємства AZANS, Азербайджанська Республіка, Azerbaijan
  • B.M. Mirzayev Головний центр Єдиної системи управління повітряним рухом держпідприємства AZANS, Національна Академія Авіації, Азербайджанська Республіка, Azerbaijan

Ключові слова:

безпека польотів, людський чинник, авіадиспетчер, норми ешелонування повітряного простору, ставлення до порушень норм, основна домінанта прийняття рішень, оціночна функція корисності, площа фігур, що утворюються характерними точками, ефективність методу

Анотація

Враховуючи перманентний і суттєвий вплив людського чинника на безпеку польотів, обґрунтовано схему взаємодії складових відповідної концепції ІСАО з позицій «ставлення співробітників організацій до небезпечних дій або умов». До зазначеного «ставлення» віднесено основну домінанту прийняття рішень авіаційними операторами «переднього краю», яка характеризує їх схильність, несхильність, байдужість до ризику. Домінанта виявляється по спеціальному показнику так званої надбавки за ризик в процесі вирішення закритої задачі прийняття рішень шляхом побудови і аналізу оціночної функції корисності показників і характеристик професійної діяльності авіаційних операторів за обмеженою кількістю точок. Запропоновано новий метод встановлення і аналізу надбавки за ризик, який на відміну від загальноприйнятого орієнтується не на одну характерну точку оціночної функції корисності, а базується на інтегративній оцінці площ фігур, що ними утворюються. Визначено, що новий інтегративний метод сприяє зміненню основної домінанти, виявленої звичайним методом у 10% випадках, що й характеризує ступінь його ефективносты. Введено критерій виявлення міри схильності / несхильності до ризику, що характеризує її убуваючи тенденції.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Загальні питання двигунобудування